poniedziałek, 2 maja 2016

Ćwiczenia na bóle kręgosłupa

Tak jak już wcześniej pisałam mam problem z dyskopatią kręgosłupa, jest to choroba bardzo często spotykana w dzisiejszych czasach. Niestety praca jaką teraz wykonuje nie jest dobra dla kręgosłupa - nie tylko dla mnie ale dla większości osób kończy się to kontuzjami i bólem którego nie idzie zniwelować. Leki przepisane od lekarzy tylko zabijają ból ale w rzeczywistości nie zwalczają zwyrodnienia.Bardzo dobre są ćwiczenia na kręgosłup.



Ćwiczenia na ból kręgosłupa

I tak na bóle kręgosłupa odcinka  lędźwiowego- czyli tak jak u mnie związany z dźwiganiem  ciężarów. Bardzo dobrym ćwiczeniem które mi pomogło  na rehabilitacji to: 

Ćwiczenia z piłką

- położenie się na piłce brzuchem i na przemiennie prawa rękę i lewą nogę podnosimy ku górze. Oczywiście do takiego stopnia,żeby nie sprawiało nam to bólu i tak po 5 razy  na przemian .

-siadamy na piłce i okrężnymi ruchami kręcimy biodrami - działa bardzo rozluźniająco, jeśli mamy taką piłkę w domu bardzo dobrze nawet na niej siedzieć podczas oglądania tv czy przed komputerem

-Połóż się na plecach, nogi zgięte w kolanach oprzyj na piłce. Prawa nogę wyprostuj a następnie przenieś na bok i z powrotem, ważne nie odrywaj lędźwi od podłogi . Podczas ćwiczeń staraj się nie ruszać  piłką i powtarzaj na przemiennie

- leżąc na plecach, połóż obie nogi na piłce. Po mału piłkę kulaj do przodu i do tyłu wciągając przy tym brzuch.

Nie tylko ćwiczenia na piłce są rozluźniające na ból i napięcie bardzo dużo jest ćwiczeń na karimacie:
miedzy innymi mój ulubiony koci grzbiet .
Niestety bardzo ważne w chorobach kręgosłupa jest waga która nie powinna być obciążeniem dodatkowym dla kręgosłupa i jak tylko macie z tym problem to pilnujcie wagi. Lepiej skorzystać z diety i pozbyć się zbędnego balastu jak później cierpieć nie potrzebnie. Ja własnie z tym mam problem, ale jak już wiecie zaczęłam swoją walkę z nadwaga. Na ten moment stosuje suplement diety od Trizera i zaczynam widzieć jego dobre strony. Postaram się więcej napisać w następnym poście kochani ćwiczmy bo to jest dla kręgosłupa bardzo ważne i wzmacnia nasze mięśnie odpowiadające za stabilną i mocną postawę.   

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz