piątek, 22 marca 2019

Przepis na chlebek własnej roboty szybki w wykonaniu :)

Mam dla Was dzisiaj mój sprawdzony przepis na chlebek odkąd zaczęłam przygodę z chlebem moja noga naprawdę  rzadko przekracza próg piekarni :) A co jest najlepsze w tym przepisie to łatwość w wykonaniu :) Polecam Wam bardzo :)


    

  Chlebek jest bardzo łatwy w wykonaniu jak już pisałam wyżej, ale co skłoniło mnie do takich wypieków nigdy jakoś nie paliłam się do pieczenia chleba:) Problem pojawił się w momencie kiedy zachorowałam większość produktów wywoływało u mnie alergię i problemy żołądkowe, cokolwiek zjadłam wyglądałam jak w ciąży :(  Wiadomo też jak wygląda produkcja chleba na dużą skale więcej ulepszaczy, spulchniaczy niż produktów wartościowych :(


     Pierwsze co zrobiłam to odstawiłam mąkę pszenna i  efekt można było zauważyć już po dwóch tygodniach ... z góry uprzedzam nie jestem uczulona na gluten i nigdy nie byłam. To choroba spowodowała, że trawienie przestało funkcjonować prawidłowo. Ale tak jak mówiłam na temat neuroboreliozy kiedyś napisze post, żeby uświadomić ludziom jak niebezpieczne są kleszcze i jak choroba od kleszczowa niszczy nasz organizm :(  

 Teraz podam wam mój przepis i polecam jest mega dobry :)


A jeszcze jedno jak macie jakieś fajne przepisy sprawdzone na chleb bardzo chętnie przygarnę, wersja fit szczególnie :) A teraz koniec mojego pisania zapraszam do przepisu :)


Przepis :   foremka 30/12


450 g mąki (żytniej i orkiszowej ) ( MOŻE BYĆ SAMA PSZENNA )

4,5 łyżki słonecznika i pestek dyni 

3 łyżki płatków owsianych górskich 

2,5 łyżki siemię lniane 

4,5 łyżki otrębów pszennych lub żytnich 
1,5 łyżki sezamu 
1 płaska łyżka cukru trzcinowego 
1 łyżeczka soli 
30 g drożdży 
450 ml letniej wody 

Przygotowanie :


Wszystkie produkty tak jak na liście wyżej po kolei ważymy i wsypujemy do miski. Odmierzamy wszystkie składniki  jak nam troszkę waga przeskoczy o kilka gram więcej nic nie szkodzi, ja zawsze z czyś przeholuje :) czyli ... mąka + słonecznik  + pestki dyni + siemię lniane +otręby+płatki owsiane +sezam + sól + cukier ... do tych produktów kruszymy drobno drożdże i wszystkie suche składniki zanim wlejemy letnią wodę wymieszaj. Dopiero na koniec wlewamy letnią wodę i wyrabiamy ciasto mikserem z końcówkami do wyrobienia drożdżowego ciasta. Odstawiamy ciasto pod przykryciem w ciepłe miejsce na 25 minut. Kiedy chlebek wyrośnie delikatnie wymieszaj ciasto i przełóż do foremki. Poczekaj, aż chlebek znowu wyrośnięcia - ja nawet  30 minut czekam już bez przykrycia . Piec 45 minut 175 stopni  góra /dół . 


 Chlebek jest wilgotny i pyszny w smaku ja często zamieniam składniki na inne (żurawina czy śliwki wędzone ) Chlebek w takim wydaniu jest  słodki :) Teraz dołączę kilka zdjęć z produkcji hihi :)) 
















   












  

















24 komentarze:

  1. Apetycznie :) nigdy sama nie piekłam chlebka, czas zacząć, to idealne rozpoczęcie każdego dnia, taki domowy chlebek :)
    Pozdrawiam ciepło ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też nigdy chleba nie piekła ale teraz nie wyobrażam sobie iść do sklepu i kupić gotowca jak to takie proste ... Pozdrawiam i polecam :)

      Usuń
  2. Ja od dawna piekę i chleb i bułki, ale już mam nieco dość drożdżowych - robię teraz zakwas i będę piekła na zakwasie :) Drożdżowe mnie nieco denerwują ze względu na szybkie wysychanie (nie używam w swoim domu folii, plastiku itp).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja kupuje drożdże niestety, nie potrafię taj jak ty się uwolnić od folii chociaż widzę duże postępy robię zakupy mam zawsze swoje torby nie biorę jednorazówek nawet uszyłam sobie woreczki na warzywa i z tego jestem dumna :) Chociaż widzę jak się ze mnie śmieją mam to w nosie :))

      Usuń
  3. Ooo mniam :) mężuś coś ostatnio wspominał o domowym chlebie, może się skusimy :)

    Z e-BOOKIEM POD RĘKĘ

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja dzisiaj pieke kolejny i za jednym rzutem jeszcze idą ciastka owsiane 😁👌

      Usuń
  4. Kocham piec domowy chlebek, a bułeczki to już w ogóle uwielbiam. Świetny Ci wyszedł, polecam tez zerknąć w moje przepisy na pieczywo☺

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja już twoje przepisy testowałam są super 👌 Teraz bułeczki pójdą w ruch 😁 :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Lubię piec chleb, niestety w domu tylko ja mogę jeść gluten, więc od paru lat nie piekę...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja teraz dostałam przepis od koleżanki na chlebek bezglutenowe ale jeszcze nie robiłam może w weekend mi się uda 👍

      Usuń
    2. Też robię takie eksperymenty. :-)

      Usuń
  7. Mam gdzieś jeszcze w piwnicy maszynkę do pieczenia chleba (swego czasu była moda na to). Może kiedyś uda mi się zmobilizować i znów po nią sięgnąć, bo różnica między tym, a pieczywem z mrożonego ciasta z marketu była ogromna. No i ten zapach o poranku :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wyglada przepysznie, chetnie wyprobuje ten przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  9. JA jestem beztalencie jeśli chodzi o chleb ;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak myślałam a proszę teraz szaleje w kuchni :) Pozdrawiam

      Usuń
  10. Chleb domowej roboty jest najlepszy :)

    OdpowiedzUsuń
  11. nie ma to jak jeszcze ciepły, własny chlebek:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam domowe wyroby, zawsze wiem co jem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też od dłuższego czasu jem tylko domowe wyroby :)

      Usuń