sobota, 21 maja 2016

"Być jak płynąca rzeka " Paulo Coelho

Pierwszy raz spotkałam się z tym pisarzem u mojej cioci - wtedy nie maiłam nastroju do czytania... był to czas mojego załamania - kiedy miałam dość wszystkiego. Dostałam wtedy książkę od cioci "Weronika postanawia umrzeć"- przeczytałam ją jednym tchem... wtedy potrzebowałam czegoś co mnie pozwoli szukać celu i znalazłam. Ale nie będę teraz pisać o tamtej książce, bo to czas do którego ciężko mi się wraca. 





"Być jak płynąca rzeka" Paulo Coelho

Kochani już dawno nie spotkałam się z tym pisarzem, a tak naprawdę od rozwodu nie mam już moich kolekcji książek i tak zakończyłam się moja droga z Paulo Coelho. Dopiero teraz na nowo wracam do tego pisarza ... A tak naprawdę dostałam tą książkę w prezencie od mężczyzny który mnie zaszokował swoją osobowością... i zaskoczył mnie swoim podejściem do literatury. Większość mężczyzn ten temat szybko odstawia na boczny tor i określa mianem ...szkoda czasu ... 

Wróćmy do tematu książki która dostałam nie będzie to jakaś recenzja tylko moje odczucia i podzielić się po prostu wrażeniami. 

Paulo Coelho - jest to pisarzem z którym miałam styczność już bardzo dawno - o czym pisałam na wstępie. Zdobył moje uznanie i wielu milionów czytelników.  Jego książki zachęcają do zastanowienia się nad sensem i celem naszego życia. Styl jego pisania jest prosty i bezpośredni. 

"Być jak płynąca rzeka"- każda jego książka wywołuje na mnie duże wrażenie - autor pokazuje nam, że każde wydarzenie w naszym życiu mają jakiś głębszy sens. Kto miał już styczność z pisarzem zauważy, że jest osobą wrażliwą na zło i biedę, potrafi wszędzie dostrzec lepszą stronę życia. Paulo Coelho odwołuje się do własnych doświadczeń, opowiadań i przemyśleń pokazując nam czytelnikom kierunek podążania. Bardzo mocno zwraca uwagę na to, że droga w życiu nie jest łatwa a tak naprawdę bardzo kręta - jedno jest pewne musimy przeżyć je według własnego scenariusza - ale jako ludzie wrażliwi, sumienni potrafiący walczyć o swoje marzenia. "Być jak płynąca rzeka"- jest zbiorem krótkich lecz głębokich tekstów, które pozwalają na poznanie świata oczami autora. Jak dla mnie 

Znalazłam w całym tym zbiorze tekstów cytat który mi się spodobał i przedstawił obraz miłości :  

..."Miłość zmienia, miłość uzdrawia. Czasami jednak tworzy śmiertelne zasadzki i niszczy osobę, która postanowiła się poświęcić. Cóż to za skomplikowane uczucie, które tak naprawdę jest  jedynym powodem, dla którego żyjemy, walczymy, staramy się być lepsi ?" ... 

Piękne słowa ale jak interpretować miłość to ciężki temat dla mnie  - trzeba szukać miłości nawet w zwykłych słowach. Kochani to jest moje spotkanie po latach z Paulo Coelho jeżeli nie mieliście z nim do czynienia polecam. Zawsze możecie wyrazić swoją opinię :) Ja jestem bardzo wdzięczna za wspaniały prezent i  jeszcze raz dziękuję :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz