wtorek, 17 maja 2016

Jak wybierać zdrowsze węglowodany dla stworzenia dobrej diety?



Bardzo często nasz dieta, którą sami próbujemy wprowadzić w swoje życie jest niestety budowana na podstawie impulsu. Można nawet powiedzieć, że tak jak Ja chaotycznie wrzucałam produkty wartościowe - ponieważ brak mi było wiedzy na temat wartości węglowodanów. Nigdy też tak do końca nie szukała informacji - bo nie wiedziałam, że to takie ważne. Teraz jestem na diecie przygotowanej przez dietetyków - i stosuje dodatkowo suplement diety Trizer i to zmotywowało mnie, żeby samemu sprawdzać  wartości glikemiczne produktów. Fajnie opracowane indeksy glikemiczne można znaleźć w sieci i samemu sprawdzać wartości produktów. I naprawdę nie jest to takie trudne:) Spróbuje wam to w uproszczony sposób wyjaśnić.




Znalezione obrazy dla zapytania indeks glikemiczny

Czym jest indeks glikemiczny i co to jest glikemia?


Indeks glikemiczny- informuje nas o wysokości czystego cukru /skrobi w danym produkcie węglowodanowym a dokładnie mówiąc pokazuje poziom cukru we krwi po posiłku.


Glikemia - poziom cukru we krwi. W procesie trawienia produktów węglowodanowych są przekształcane w glukozę która przedostaje się do krwi. I właśnie jej poziom jest odpowiedzialny za chudnięcie lub przybieranie na wadze.


Bardzo ważne jest dobieranie zdrowych węglowodanów takie które mają niski IG są to między innymi warzywa zielone, makarony sojowe, makarony al dente, chleby żytnie pełnoziarniste... spowalniają wchłanianie glukozy i przez dłuższy czas powoduje łagodne zwiększenie glikemii i nie czujemy tak łaknienia jak przy produktach z wysokim IG przy których jest zwiększone łaknienie i uczucie głodu szybo wraca - zanim zaczęłam dietę to właśnie ciągły i nasilający wilczy głód mnie męczył :( 


Samemu można zamieniać nawet w diecie przygotowanej przez specjalistów - dietetyków produkty na które nie mamy dzisiaj ochoty tak, żeby nie podnosić kaloryczności a urozmaicać sobie posiłki, do tego wystarczy nam właśnie indeks glikemiczny i najlepiej żeby były to produkty z niskim poziomem a te z wysokim po prostu się ich wystrzegać albo stosować sporadycznie:) 


Dieta o zmniejszonej zawartości węglowodanów prowadzi nasz organizm do utraty zbędnych kilogramów. I właśnie o to nam chodzi, żeby zgubić zbędne kilogramy:) Taka dieta gdzie stężenie insulinowe jest niskie nie tylko wpływa na utratę masy a nawet zmniejsza ryzyko rozwoju chorób cywilizacyjnych i oczywiście na poprawę jakości życia a nawet jego długość :) 


Więc sami zobaczcie jak nie wiele trzeba, żeby wybierać zdrowe węglowodany i cieszyć się dobrą formą :) Wspomnę jeszcze,że jakoś potraw jakie gotuje z tak niski IG są smaczniejsza niż te, które robiłam wcześniej :) Polecam wam IG, możecie sami budować na nim zdrowy tryb życia. 










2 komentarze:

  1. Nie stosuję żadnej diety a trochę szkoda :) tylko, że jak ja sobie zaplanuję, że coś zjem to się zaczynam wewnętrznie buntować i tego nie jem :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nigdy wcześniej nie stosowałam się do diet zawsze coś zaczynałam a jak nie było efektów to szybko konczylam - teraz jest inaczej mam zbilansowana dieta i tego się trzymam i są super efekty :)

      Usuń