poniedziałek, 13 czerwca 2016

Białko w diecie - nie wszyscy wiedzą, że jest bardzo ważne...



Białko odgrywa bardzo ważną rolę w naszym organizmie, między innymi służy do budowy naszych tkanek, reguluje proces biologiczny i immunologiczny. Białko obok tłuszczów i węglowodanów, są podstawowy składnikiem naszych diet. Dietetycy i żywieniowcy uważają, że dieta wysoko białkowa jest najbardziej skuteczna w diecie:) Ja nie jestem jej zwolennikiem :)




Rola białka w diecie jest bardzo ważna.


Odchudzanie to temat bardzo obszerny sama zaczynając dietę szukałam informacji jaka będzie najlepsza. Podejmując się walce z nadwagą bardzo często popełniamy błędy własnie żywieniowe. Bardzo często są to tak drastyczne diety, które niszczą naszą skórę, cerę a co najgorsze nasze samopoczucie i poczucie wartości spada. To jest najgorsze co może nas spotkać, bo chcąc schudnąć eliminujemy składniki które są bardzo ważne w diecie, dlatego najlepiej mieć dietę przepisaną przez dietetyków.


Mały schemat produktów które mamy w kuchni i zawierają białko :)





Dużo słyszałam o diecie wysokobiałkowej - polega na ograniczaniu tłuszczu a dostarczaniu większej ilości białka. Z taką dietą również trzeba uważać  żeby nie doprowadzić do zakwaszenia organizmu. Taką dietę stosujemy nie dłużej jak 3 tygodnie  . Ja jednak nie chce walczyć o masę i wysportowaną sylwetkę i dlatego mam zbilansowana dietę przez dietetyków.


Dieta niskokaloryczna jest bezpieczna i nie muszę obawiać się nie pożądanych skutków zakwaszenia kończące się nawet artretyzmem. Mi pomaga również mój suplement który dodatkowo zwalcza słoninkę - wam też polecam jak ciężko wam zrzucić kilogramy. 


Zapotrzebowanie na białko jest zróżnicowane w zależności od płci, wieku, stanu odżywiania ,trybu życia i wiele innych procesów. Dorosły zdrowy i o prawidłowej masie powinien spożywać 0,7- 1g/kg masy ciała na dobę, a u sportowca nawet  2 razy większa niż u zwykłego człowieka.   


Jak na pewno Wam wiadomo białko to po prostu proteiny, ale nie biegnijmy za jakąś reklamą tylko zerknijmy jakie produkty w naszej kuchni posiadają białko czyli drób, ryby, rośliny strączkowe i uprawiajmy sporty to jest ważny aspekt diety. 


Ja zawsze unikałam jajek , sera a kurczak to już w ogóle omijany był w domu -  mięso wieprzowe było na pierwszym miejscu. Dopiero teraz na diecie wiem co mnie omijało i jak ważne były te produkty. Teraz wiem, że produkty zawierające białko nie odkładają się w nadmiarze w organizmie  i to w nich jest najlepsze :) 

I tak mój sukces rośnie w sile na dzień dzisiejszy moja waga to 65,5 kg. Trzymam się zasad i proszę. Pozdrawiam wszystkich i również życzę sukcesów.




   


10 komentarzy:

  1. Jeśli chodzi o białko to uwielbiam jajka, twaróg i wszelkie sery twarogowe, no i w ogóle sery:)Z mięsa lubię kurczaka i indyka, rzadko sięgam po czerwone mięso:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja zawsze robiłam wszystko na odwrót - białko było śladowe w moim życiu hihi teraz dbam o to żeby nie brakowało go w moich posiłkach :)

      Usuń
  2. Ja jem białka w sam raz :)

    OdpowiedzUsuń
  3. O tak, białe mięsko jest bardzo bogate w białko, u mnie prawie zawsze gości :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja głupiutka unikałam tego mięsa - zasmakowałam się w wieprzowym i tak sobie rosłam :)

      Usuń
  4. Lubię białe mięsa. Gratuluję wytrwałości! Pozdrawiam i życzę udanego weekendu!:))

    xxBasia

    OdpowiedzUsuń
  5. Masz racje, odpowiednia dieta ma duże znaczenie dla naszego zdrowia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I dzięki diecie tak naprawdę zyskujemy dużo więcej nie tylko figurę ale skóra włosy i paznokcie są w lepszej kondycji :) Pozdrawiam

      Usuń