piątek, 20 maja 2016

Obiad - drugi posiłek ważny kiedy trzymasz się diety.

Obiad dlaczego jest tak ważnym posiłkiem? Jeszcze z dzieciństwa pamiętam słowa -co jak co ale ciepły posiłek musicie zjeść - babcia nas goniła do talerza. Zachęcam do jedzenia ciepłych posiłków bo są smaczne i zdrowe a jeżeli są przygotowane z głową i indeksem glikemicznym posiadają wartości odżywcze.










Otóż przygotowując ciepły posiłek najczęściej poddajemy go dość długotrwałej obróbce termicznej, która zwiększa przyswajalność składników odżywczych w tym skrobi, ułatwia naszemu organizmowi rozgrzanie się. Ma to bezpośredni związek z indeksem glikemicznym o którym wspomniałam w którymś z postów. i tak kochani zaprezentuje wam bardzo smaczny i zdrowy obiadek . 

Młode ziemniaczki, szparagi zielone i kurczak duszony w jogurcie i koperku.



1.Do przygotowania posiłku potrzebujemy kurczak  udka pozbawione skóry 2 szt :




2. Młode ziemniaki 6 szt i zielone szparagi 1 pęczek 



3.Jogurt naturalny 1 szt duży, szklanka  mleka i pęczek kopru świeżego.



Do przyprawienia sól, pieprz i zioła prowansalskie. 


Przygotowanie według: zdjęć kurczaka obsmażyć z każdej strony i po tej czynności dusić kurczaka w  szklance mleka na głębokim naczyniu. Po upływie około 30 minut zalewamy jogurtem i dusimy dalej...





Pod koniec dodajemy świeży koperek pokrojony i w trakcie gotujemy już szparagi -pamiętajcie odciąć końcówki szparagów około 2 cm . Ziemniaki młode bardzo szybko się gotują - tego już wam na pewno nie muszę mówić. I tak praktycznie koniec naszego gotowania - czas siadać do stołu :) 










Tak naprawdę nie zabiera nawet za dużo czasu przygotowanie takiego posiłku. Ja liczę, że zmieściłam się w 1h. Najważniejsze, że zdrowo i z zachowaniem diety - teraz czekam na księżniczkę moją i będziemy jeść bo to już ta pora. Kochani zachęcam do zdrowych posiłków i zamieniania produktów ciężkich na fit:) Ja w końcu czuje się lekko i waga spada - a to najbardziej cieszy. Systematyczność to pierwszy krok - później już nawyki zdrowe same wchodzą w krew i będą wam sprawiały tyle radości co nam :) 





8 komentarzy:

  1. Ale to pysznie wygląda, ja mam ochotę na jakąś lekką zapiekankę, może masz jakiś sprawdzony przepis :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pysznie wygląda i smakuje - szczerze mówiąc nie jem teraz żadnych zapiekanek razem z córką idziemy fit przez dietę i nie myślałam,że zastępstwo śmietany na jogurty naturalne tak poprawi smak potraw - jak coś znajdę fajnego na pewno podeślę :)

      Usuń
  2. świetny pomysł, dawno juz nie jadłam sosiku w podobnym wydaniu :)
    tylko koperek mi sie w tym roku w ogrodku nie wysiał :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja niestety nie mam ogródka już -szkoda fajnie by było znowu mieć swoje warzywka, zazdroszczę :( Ci ja niestety muszę iść na targ ale mam takiego starszego Pana, który ma swój ogródeczek i od Niego biorę wszystkie warzywka :)Polecam sosik:)

      Usuń
  3. Fajnie wygląda.. Tak kurczaka nie robiłam jeszcze i ostatnio mam ochotę na szparagi ;)więc pewnie spróbuje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Teraz szparagi są naprawdę prze pyszne - ale zielone najbardziej mi smakują. Białe też jadłam, ale już nie to ... Spróbuj moja córka wciągła cały sos a zawsze powtarza tylko nie koper :)

      Usuń
  4. Uwielbiam taki biały sosik z koperkiem, pycha, wspaniałe danie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak sądzę i dziękuje :) Już dwa razy w tym tygodniu jadłyśmy z córką to samo :) Pychotka:)

      Usuń