piątek, 13 maja 2016

Jak zapobiegać bólom krzyża? Spełniam obietnicę:)


Informacji na temat zapobiegania bólu kręgosłupa jest mnóstwo już nie wiadomo czego się chwytać. Ja już jestem taką weteranką, że już nawet się lekarze śmieją z mojej wiedzy - zawsze to mniejszy zestaw leków  hi hi. Bóle lędźwiowe kręgosłupa - krzyża to przeważnie występują u dorosłych osób. Nie zawsze muszą być symptom choroby, równie dobrze może to być niewydolność mięśni brzucha i wiązadeł okolic kręgosłupa.



Znalezione obrazy dla zapytania ból krzyza

Bóle kręgosłupa w odcinku lędźwiowym są objawem o różnej przyczynie.



Przy takich dolegliwościach trzeba mieć na uwadze bardzo dużo czynników:
-tak jak u mnie DYSKOPATIA 
-zmiany zwyrodnieniowe kręgosłupa
- zmiany po urazach 
-zespoły bólowe czynnościowe -psychogenne (  w tym temacie nie do końca jestem obeznana)
-procesy chorobowe struktur kostnych 

Bardzo często powtarzają mi lekarze, że bóle kręgosłupa nie zawsze są związane z chorobą - w moim przypadku tak jest to już zdiagnozowane. Bardzo często ból brzucha, układu moczowego a nawet narządów rodnych odczuwamy ból w okolicy lędźwiowej ale to nie jest kręgosłup. 

Czynniki które powodują występowanie bólu krzyża to przede wszystkim nadmierne i długotrwałe przeciążanie kręgosłupa np:
- nieprawidłowe siedzenie, leżenie, stanie a nawet długotrwała jazda samochodem  
- nieprawidłowe podnoszenie przedmiotów 
- taki najbardziej nie przyjemny czynnik to nasz NADWAGA  z która ja również walczę.

Skuteczność leczenia bólu krzyża to precyzyjna diagnoza która musi postawić lekarz bez niej nie będzie wiadomo który odcinek wywołuje ból - niestety ból kręgosłupa jest trudny i musi być leczony kompleksowo. 

W niektórych przypadkach wystarczy zmienić styl życia i wystarczą postępowanie jak to fachowo nazywają "zachowawcze" czyli :
- właściwe ułożenie spoczynkowe 
-stosowanie leków rozluźniających i przeciwbólowych i to jest pierwszy czynnik zapobiegający bólowi 
- fizykoterapia ( lasery ,pola magnetyczne,ultra dźwięki ...)
-najważniejsze żeby samemu w domu ćwiczyć i w pracy to tez  bardzo ważne 

Bardzo prosta gimnastyka :
*przeciąganie się 
*nadmierny wyprost pleców co kilka godz powtarzaj w ciągu pracy 
*napinaj mięśnie brzucha 
*stawanie przy ścianie przylegając całym ciałem 


   To broszurki które często dostaje się  od lekarzy i można znaleźć w internecie  













Takich ulotek i info mamy pełno tylko pozostaje nam dbać o kręgosłup i pilnować wagi bo dodatkowe balasty trzeba niwelować.  I tak to wygląda odpowiednia postaw, ćwiczenia oczywiście zdrowe odżywianie i różne rehabilitacje zapobiegają bólom. A najważniejsze to systematyczność w naszym codziennym życiu. To na tyle, koniec już z tym kręgosłupem czas brać się za gubienie mojej nadwagi :) 



7 komentarzy:

  1. Muszę pocwoczyc- bo duży mam ost z tym problem ;(

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę pocwoczyc- bo duży mam ost z tym problem ;(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam ja stosuje codziennie te ćwiczenia i naprawdę mięśnie są rozluźnione - ból jest znośny i tak nie dokucza :)

      Usuń
  3. Moja mama często miała problemy z górnym odcinkiem kręgosłupa i niestety ja coraz częściej też odczuwam ból karku.. i tak się zbieram żeby lekarza odwiedzić. Pewnie to zrobię jak dzieci podrosną ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeżeli odczuwasz już ból nie lekceważ tego. Ja bardzo długo zwlekałam i niestety teraz czekam na zabieg - dzięki ćwiczeniom czuję wielką ulgę. Zrób to jak najwcześniej szczególnie gdy masz dzieci - bo robimy to dla nich i nasze zdrowie jest bardzo ważne.Pozdrawiam :)

      Usuń
  4. dzięki za rady! polecę mamie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo proszę - każdy z nas powinien zwracać uwagę na kręgosłup -niż później się leczyć.Pozdrawiam :)

      Usuń