czwartek, 30 czerwca 2016

Moja róża robi róże z ciasta i jabłek :)

Dzisiaj rządzi w kuchni moja córka - znaleźliśmy fajny szybki przepis na róże z jabłek w cieście francuskim z cynamonem. Ale Ja nie będę tego robić bo szykuje się do Pikniku z Blogującą Mama ale moja sikorka rządzi w kuchni dzisiaj obiad zrobiła teraz grzebała deser :) Jak ja dziękuje, że jesteśmy się w stanie tak uzupełniać :)




32

piątek, 24 czerwca 2016

Jaki chleb,tak skórka - Jaka matka, taka córka :) Wakacji czas :)

Tak dzisiaj pierwszy dzień wakacji siedzę sobie patrze i nie wierze własnym oczom, jeszcze nie dawno byłyśmy razem z córką przytłoczone i znudzone życiem. Brakowała Mi energii przez tą chorobę i nadwagę. Niestety udzieliło się tez to mojej córci - ale czas apatii się skończył:)



45

poniedziałek, 20 czerwca 2016

Dieta, Motywacja, Sukces - a na barkach nie wiedza co dalej ?

Nie myślałam, że pisanie bloga może sprawić, że człowiek zacznie inaczej patrzeć na ludzi. Czasami denerwują mnie swoimi tekstami, że wywalam swoje sprawy na światło dzienne. Tylko ja robię to dla siebie i nikomu nie robię tym krzywdy, piszesz jak sprawy się maja i jest tylko jedna wersja wydarzeń. Wydaje mi się nawet , że słabszy jest blog od poczty pantoflowej w której każdy ma całkiem inna wersję :) Teraz walczę tak jak chce i mam więcej siły i wsparcia niż zawsze :)  I za to wielkie Dzięki  :)





35

sobota, 18 czerwca 2016

Pieczywo jakie wybrać - kiedy jesteśmy na diecie ?

Pieczywo jest w naszych domach najważniejszym, a nawet podstawowym produktem bez którego nie potrafimy funkcjonować. Nawet jeśli  nie stosujemy żadnej diety to warto wiedzieć jaki wpływ na zdrowie ma pieczywo jasne, ciemne czy pełnoziarniste. I pamiętajmy jedną ważną sprawę będąc na diecie nie musimy rezygnować z chleba tak jak piszą na niektórych forach .



Chleb, Chleb Farmera, Chrupiące

Wartości odżywcze chleba :


- 4,5 - 8,3% substancje białkowe
- około 1% tłuszczu
- 0,2 - 1,5 % błonnika
- 42 - 48% to woda
- 1,5 % składniki mineralne 

- 45 - 49% węglowodanów

Ważne informację - chleb to także źródło magnezu, żelaza, cynku, oraz witamin B i E 

Receptury chleba w Polsce mają wielowiekową tradycję i są przekazywane z pokolenia na pokolenie. Chleb jest nie tylko codziennym pożywieniem, ale ma także wartości symboliczne - tradycja nakazywała jego poszanowanie. Chleb traktowano jako dar, ponieważ jego brak oznaczał głód i śmierć.


 Niestety w teraźniejszym społeczeństwie chleb zaczyna być odstawiany na boczny tor, jest to spowodowane, otyłością w naszym społeczeństwie bo jest to już 42% niestety jemy coraz więcej chemii - nawet chleby. Kiedyś chleb były pieczone bez żadnych ulepszaczy nie były tak pędzone. Teraz musimy się upewniać w piekarniach czy oby na pewno chleb jest na zakwasie i jakie mąki ma w składzie :( A gatunków chleba na ten moment ciężko będzie wymienić.


Jednak najłatwiej sięgnąć po bułki pszenne - jakoś zawsze wchodziło się do sklepu i bułka to bułka nigdy nie zwracałam na to uwagi jaki ma wpływ na nasz metabolizm a dwa łatwiej przygotować bułkę do pracy niż chleb. Niestety bułka ma więcej polepszaczy, niż nam się wydaje i jeżeli chcemy dbać o nasze zdrowie przejdźmy na chleby razowe, żytnie lub pełnoziarniste. Zawierają one więcej błonnika niż pszenne chlebki i wspomagają prace jelit.   


Nie prawdą jest również, że musimy wyeliminować chleb z naszej diety - wystarczy tylko wybierać chleb z większa gęstością odżywczą. I bardzo ważne jest sprawdzanie indeksu glikemicznego :)   


Tak dla przykładu :


Chleb pszenny - kaloryczność w 100 g: 275 kcal, IG - 70                                                    
Chleb żytni na zakwasie - kaloryczność w 100 g: 243 kcal, IG - 55                                  
Chleb baltonowski - kaloryczność w 100 g: 251 kcal, IG - 69                                              
Chleb pełnoziarnisty - kaloryczność w 100 g: 225 kcal, IG - 58                                        
Chleb razowy - kaloryczność w 100 g: 213 kcal, IG - 50                                                      
 Chleb orkiszowy - kaloryczność w 100 g: 249 IG -50                                                           


Ja osobiście nie potrafię funkcjonować bez skibki chlebka na śniadanie, ale staram się wybierać chleby pełnoziarniste lub orkiszowy i tak mój IG mieści się w przedziale <średnim> czyli nie jest źle. I tak na przemiennie z owsianką . Kochani wybierajmy chleby z większą gęstością odżywczą, ponieważ szybciej się nasycimy niż pszennym chlebkiem i przez dłuższy czas czujemy się najedzeni. Bardzo często zwracamy uwagę na cenę co faktycznie jest bardzo odczuwalne dla portfela - aczkolwiek starczy nam na dłużej niż zwykły chlebek. 






22

środa, 15 czerwca 2016

Czy łatwo przekonać dziecko do diety?

Tego najbardziej się obawiałam... Czy Moja córka zaakceptuję Moją dietę? Czy sam zechce ze mną przejść na zdrowy tryb życia ? Obaw bardzo wiele - stopniowo wprowadzałam Jej posiłki z Mojej diety.Najgorsze jest to jeżeli nie zaakceptuje tych potraw jak pogodzić gotowanie dwóch obiadów ? Obaw cały stos nie wiem po co - już Wam wyjaśniam :)






18

poniedziałek, 13 czerwca 2016

Białko w diecie - nie wszyscy wiedzą, że jest bardzo ważne...



Białko odgrywa bardzo ważną rolę w naszym organizmie, między innymi służy do budowy naszych tkanek, reguluje proces biologiczny i immunologiczny. Białko obok tłuszczów i węglowodanów, są podstawowy składnikiem naszych diet. Dietetycy i żywieniowcy uważają, że dieta wysoko białkowa jest najbardziej skuteczna w diecie:) Ja nie jestem jej zwolennikiem :)




10

wtorek, 7 czerwca 2016

Połowa drogi już za mną i walczę dalej !!!

Zanim zaczęłam współpracę z Trizer suplementem diety - nie byłam do końca przekonana czy tym razem się uda to już kolejny suplement w moim życiu i nie dawałam sobie nadziei. Prób naprawdę było dużo i nic nie pomagało efekty były wręcz odwrotne. 

    
              
         

14

piątek, 3 czerwca 2016

Dzisiaj kolejny cudak w roli głównej - Bakłażan.

Dzisiaj wracałam od lekarza i wstąpiłam do warzywniaka. Jak zwykle trafiłam na moją ulubioną Panią która zaproponowała mi Bakłażan. Mówię sama do siebie jeszcze nigdy go nie robiłam ale ekspedientka wszystko Mi wytłumaczyła - więc raz kozie śmierć. Dobre warzywko do mojej diety:)


Znalezione obrazy dla zapytania bakłażan

9

środa, 1 czerwca 2016

Moje pierwsze Spaghetti z cukinii - diety ciąg dalszy :)

Moje pierwsze spotkanie z cukinią - i muszę przyznać, że od dzisiaj możemy zostać przyjaciółmi. Zawsze słyszałam jak każdy ze znajomych mówił - jaka jest smaczna, delikatna i czego to nie robią z cukinii. Nigdy mnie to nie przekonywało dzisiaj jednak przełamałam pierwsze lody i jestem w niej zakochana:










4
Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.