środa, 1 czerwca 2016

Moje pierwsze Spaghetti z cukinii - diety ciąg dalszy :)

Moje pierwsze spotkanie z cukinią - i muszę przyznać, że od dzisiaj możemy zostać przyjaciółmi. Zawsze słyszałam jak każdy ze znajomych mówił - jaka jest smaczna, delikatna i czego to nie robią z cukinii. Nigdy mnie to nie przekonywało dzisiaj jednak przełamałam pierwsze lody i jestem w niej zakochana:












Kochani ja już jestem po degustacji teraz mogę was zachęcić do przyrządzenia takiego dania. Dla mnie najważniejsze w tym wszystkim jest to, że jem zdrowo, dietetycznie a przede wszystkim smacznie - bo to też jest ważne.

Cukinia to znakomite warzywo 100 g to zaledwie 16,7 kcal w porównaniu z makaronem świeżym - gotowanym to 131 kcal. Jak sami już zauważyliście to 114,3 kcal więcej niż makaron z cukinii. Makaron do spaghetti wersja fit z sosem pomidorowym i mięsem z kurczaka. Podam wam przepis i mam nadzieje, że za chęci Was to do zdrowej diety.


Składniki:

400 g mielonego z drobiu  
3 łyżki pomidorów z własnej spiżarni lub 2 łyżki koncentratu 
1 puszka kukurydzy
0,5 cebuli
Zioła prowansalskie, bazylia , czosnek , szklanka wody, sól ,pieprz  
2 cukinie 

Przygotowanie :

Cukinie myjemy dokładnie i za pomocą nożyka do obierania warzyw albo specjalnej maszynki spiromatu ( bardzo fajne urządzenie, można z różnych warzyw robić makaroniki ) ja akurat nie posiadam takiego sprzętu więc biorę się za ręczną działalność :) 


                                     

Moja cukinie były dość małe, dlatego skroiłam ja cała razem z gniazdem nasiennym. Cukinie już pokrojoną we wstążeczki wkładamy do wrzątku lekko osolonego i zaparzymy około 2-3 min -odsączamy na sitku:) Połowa sukcesu już za nami. Teraz przechodzimy do robienia sosu. Na odrobinę oleju kokosowego kładziemy po krojoną cebulkę i podsmażamy. Kiedy cebulka jest  już zrumieniona kładziemy mięso drobiowe i smażymy dalej w głębokiej patelni dodając kolejno pomidory (mojej produkcji) lub z puszki albo koncentrat na koniec kukurydzę.


                                     
                                              
                                             


Na koniec dodajemy zioła, czosnek doprawiamy solą i pieprzem. Teraz wystarczy poczekać, aż całość nabierze smaku i możemy podawać. Na talerz nakładamy makaron z cukinii i zalewamy sosem - palce lizać.


 


 Kochani jak nie robiliście jeszcze takich eksperymentów to polecam wam dania z cukinii, są lekki zdrowe i fit przede wszystkim o co chodzi nam w diecie - przynajmniej mi :) Niska kaloryczność jest w ogóle w tym daniu oszałamiająca i tu mam nadzieję, że z moim suplementem mogę dalej walczyć z nadwagą i cieszyć się kolejnymi sukcesami .


  




4 komentarze:

  1. koniecznie muszę takie zrobić:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam cukinię. Najbardziej lubię placuszki z cukinii są pyszne, a spaghetti z cukinii jeszcze nie jadłam dlatego bardzo chętnie przy najbliższej okazji wypróbuję Twój przepis.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O to ja w takim razie muszę wypróbować placuszki z cukinii na pewno pyszne :)

      Usuń