poniedziałek, 28 listopada 2016

Fit krem z dyni z dodatkiem mleka kokosowego ;) Smak dzieciństwa ;)

Nie wiem jak u Was wyglądało dzieciństwo, ale Ja nigdy nie zapomnę smaku i zapachu jesiennej zupy dyniowej. Teraz Nasze przepisy są bardziej urozmaicone. Nie mam nic przeciwko ulepszaniu, bo Ja również trochę zmodyfikowałam moja zupkę dyniowa ;) Ale aromat wciąż ten sam "Fit krem z dyni z mlekiem kokosowym"- w Naszym wydaniu :)





Mój przepis nie został tak zmodyfikowany, bo w rzeczywistości zamieniłam tylko mleko krowie na kokosowe, jak dla mnie bardzo dobrze się sprawdza podkreśla smak kremu.  Przepisów na krem z dyni jest bardzo dużo. Ja pozostanę przy babci przepisie :) Prosty, łatwy i dzieci też bardzo go lubią - bardzo łagodna w smaku :)





Potrzebne produkty: 


- 1,5- 2 kg dyni 
- 4 szt. marchewki 
- 4 szt. ziemniaki 
- 1 pietruszka 
- 1 nie duży korzeń  imbiru 
- sól, cynamon, trochę cukru, 
- mleko kokosowe 
- 2 łyżeczki oleju kokosowego


Przygotowanie :

Jak wspominałam jest to zupka mojego dzieciństwa, czyli bez żadnych wymyślnych dodatków przypraw tylko smak warzyw i delikatnie doprawiona. Wszystkie warzywa myje i kroję w kostkę na dnie garnka rozpuszczam olej kokosowy, wrzucam wszystkie warzywa smażę tak długo, aż powstanie puree. Nasza porcja jest dość pokaźna, Nam wystarcza na trzy dni- taki mały zapasik :))






Tak przygotowany puree ma jeszcze grudki, które trzeba blenderem dobrze rozprowadzić na gładki kremik. Do puree, które nam powstało dodajemy starty na cienkich oczkach imbir plus mleko kokosowe. Całość doprowadzam na wolnym ogniu do wrzenia :)





Na koniec dodajemy do smaku cukru , sól i cynamon, który doda aromatu - niektórzy dodają gałkę muszkatałową My akurat nie lubimy. I tak naprawdę to cały przepis My się śmiejemy  z córką, że Nasz krem jest dla dzieci -delikatny i warzywny :) Dla Nas po prostu super Fit :) A zarazem bardzo smaczny :) 





Ja nie mam już dzieci w wieku niemowlęcym ale podejrzewam, że było by bardzo zadowolone ze smaku Naszej zupki:) A czy Wy też lubicie smak kremu który nie jest zabity różnymi, a nawet prze-różniastymi przyprawami ???

   

24 komentarze:

  1. Jeszcze kremu z dyni nie jadłam, także dzięki za przepis! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda ale jest naprawdę "mniamniusny" tak okreslila go Moja córka.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jakoś nie przepadam za dynią, co innego moja mama

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam zupę z dyni z mlekiem kokosowym! Moja ulubiona to Butternut sguash :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo lubię dyniową, ale zawsze robię trochę inaczej:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie poznałam inne sposoby ... alczkolwiek taka proscizna jest mi najlepszą ;)

      Usuń
  6. Muszę spróbować bo nigdy nie jadłam dyni!!! Super przepis:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Napewno łatwy i to jest najlepsze ;) Pozdrawiam

      Usuń
  7. Uwielbiam, ja jeszcze dodaję grzanki ;).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak mniam ... grzanki są pyszne ale kupnych nie lubię a sama nie zdążyłam już zrobić ;)

      Usuń
  8. Wygląda świetnie i apetycznie :) Lubię takie zdrowe dania :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam dynię dosłownie we wszytskim, samą jak i w potrawach ;)

    OdpowiedzUsuń